Σελίδες

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

ΠΑΙΔΙ: ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

Η κατακτηση της ομιλiας και η  κατανοηση της γλωσσας  απο το παιδι[1]


Ήδη το παιδί, από τον 15ον  μήνα της ηλικίας του, κατανοεί   μεγάλο αριθμό προτάσεων, έστω και αν η κατανόηση ξεκινά πολύ νωρίτερα. Εκτιμούμε εξάλλου ότι  τα θεμέλια του γλωσσικού συστήματος δομούνται γύρω   στην ηλικία των 4 ετών, και  ακόμη σε αυτή την ηλικία, η εκμάθηση της γλώσσας βρίσκεται στο ξεκίνημά της, απαιτώντας  αρκετό χρόνο ακόμη για να αποπερατωθεί.  Επομένως, το παιδί, μέχρι την ηλικία των 33 μηνών,  «μαθαίνει»  το ουσιώδες της μητρικής του γλώσσας – δηλαδή, κατά τις πρώτες 1000 μέρες της ζωής του, κατόπιν συνεχής και καθημερινής «άσκησης».

Συμφώνα με τον DMcCARTHY (1952), το παιδί των 18 μηνών, που βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της μιας λέξης (μαμά, γάλα, νερό, ψωμί,…), μόλις που αρχίζει να χρησιμοποιεί και να ομαδοποιεί πέραν της μιας λέξης (γάλα, θέλω γάλα, νερό, θέλω νερό,…).  Στα 2 ½  του χρόνια, ένα χρόνο αργότερα, φτιάχνει προτάσεις των 2 ή 3 λέξεων (θέλω γάλα, μαμά θέλω γάλα,…).
Γύρω στα 3 ½  του χρόνια, οι προτάσεις του είναι ολοκληρωμένες και περιλαμβάνουν μέσον όρο 4 λέξεις (θέλω να πάω σπίτι,…).  Στα 7 ½  του χρόνια, οι προτάσεις του  παιδιού περιλαμβάνουν 6 λέξεις (θέλω να παίξω με τον Νίκο,…).

Σύμφωνα με τον BYRD (1927), η μορφή των προτάσεων που εκφέρει ένα παιδί θα πλησιάσει εκείνη του ενήλικα, μόνο όταν το παιδί γίνει 8 χρονών.   Εξ άλλου, μια μελέτη του CHOMSKY, που αφορούσε στη σύνταξη μιας πρότασης, έδειξε ότι κάποιες συντακτικές δομές προτάσεων, ιδιαίτερα δύσκολες, όπως, για παράδειγμα:
 « Ο Ανδρέας ρώτησε τον Γιώργο τι θα κάνει», δεν κατανοούνται ακόμη πλήρως από τα παιδιά της ηλικίας των 10 χρόνων.

O VAN HATTUM  (1955) σημειώνει ότι η άνεση στον λόγο και η προφορά των συμφώνων δεν φτάνουν στην πλήρη ωριμότητά τους, παρά μόνο στην ηλικία των 8 χρονών.

Επίσης, φαίνεται ότι η ακουστική διάκριση των φωνημάτων (δηλαδή των συμφώνων και των φωνηέντων) δεν αναπτύσσεται, παρά μόνο γύρω στην ηλικία των 7 χρονών (R.S.TIKOFSKY και J.R. MC ΙNISH, 1968).

Συνεπώς, η κατάκτηση της γλώσσας από ένα παιδί, δεν ολοκληρώνεται τόσο γρήγορα από ό,τι νομίζουμε.






[1] Μετάφραση και επιμέλεια:  ΝΙΚΟΣ ΑΓΑΘΟΚΛΕΟΥΣ
Πηγή: MARIE – MADELEINE BRAUN – LAMESCH (LABORATOIRE DE  PSYCHOLOGIE, UNIVERSITÉ DE POITIER, στο  “ LE RÔLE DE L’  IMITATION DANS L’ ACQUISION DU LANGAGE”, EFNANCE, SEPTEMBRE – DECEMBRE 1972  (NUMERO SPÉCIAL ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.